tirsdag 8. januar 2008

Tippoldefar sin stol....

Dette er min tippoldefar sin stol, som jeg har fått av min bestefar. Den har alltid stått på soverommet til mine besteforeldre, så lenge jeg kan huske. Den var grønn før jeg overtok den...(glemte desverre å ta bilde før jeg malte den...)

Den er ganske lav, og liten, så jeg husker godt at vi likte den da vi var små, for da var den akkurat passe for oss.....
Min bestefar som nå er 91 år! Mente at den er fra rundt 1890! Og at den tilhørte hans bestefar, altså min tippoldefar! Det kan og hende at det er min tippoldefar som har laget den, for det var funnet endel verktøy etter han på gården! Som kunne tyde på at der var drevet med trearbeid! Og det kan godt tenkes at det er derfra min bestefar har sine "snekker" kunnskaper fra.


Den har nå fått sin plass i gangen min, med en lykt oppå. Tror kanskje at vi skal la være å sitte på den.... Da den er ganske gammel!



Koselig lys i gangen.....



Dette bildet tok jeg like før nyttår, da det herjet litt uvær hos oss.. var ute å prøvde nye linsa en tur.....

Holder på med noen små prosjekter som kommer oppdateringer om i løpet av uken!
Ha en flott onsdag !

So long
lillemy





8 kommentarer:

MITT FARGERIKE sa...

Synd med katta og lyset, er livredd for det same med 4 katter i huset. Har nokre katter som er bordvadrarar.
så det er best med litt kontroll.
Kven har teke på seg arbeidet å flytte den store steinen oppå den andre?

Mita`s hjørne sa...

Den stolen var jo bare flott da, og ekstra koselig er det jo at du kjenner historien til den...
Knallfin som sort...
WOW... den steinen så nesten skummel ut, men et utrolig flott bilde var det...

Ha en koselig dag...

Lemi sa...

fin stol :o) e så herlig me minner... flott den steinen ut mot havet va :o)

Merete sa...

Flott, gamal stol du har der!! stilig blei den når du mala den svart :o) fint med ei lykt oppå, ja. Ha ein fin kveld!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Du å du for en skjønn stol.
Denne er jammen ta godt bevart.
Helig du var som fikk den.
Ett kjært minne fra ei svunnen tid.

Zizzi Molde sa...

Ingenting er så kjekt som møbler med en historie :-) Er du fornøyd med linsa, eller???

Hulda sa...

Veldig fin gammel stol, passet jo så godt med den lykta på også. Artig med den steinen i fjæra.

Dans på roser... sa...

Så lekkert bilde med sten og hav. =) Nydelig gammel stol, koselig når ting har sin egen historie og betydning. Takk for koselig hilsen i bloggen min. God helg, klem.