onsdag 2. januar 2008

Te lys og katter.. dårlig kombinasjon.....

Her går det mye i lys og lykter for tiden. Prøver å finne litt alternative løsninger til vanlige te lyse staker. For tidligere i høst hoppet pus oppå ett te lys, og svei av seg hårene på ene foten...det luktet ikke særlig godt, og pus hadde det ikke særlig bra etterpå heller... men det kan jo sies at pus fortsatt er en meget oppegående dame, og lever i beste velgående!
Siden pus er så ivrig etter flammer, må matmor finne andre løsninger på det å brenne lys!
Derfor kjøpte jeg denne som henger på veggen. Sååå søt med hjerter på og alt....
Den når ikke pus opp til! Heldigvis! :)

Skikkelig koselig lys i den :)


Den var egentlig hvit, men siden jeg har lyse vegger måtte den en tur under spray boksen i garasjen! Og synes den ble vel så fin da den ble svart! :) Fornøyd med denne :)



Disse lysestakene fikk vi til jul. Tok dem fram til nyttårsaften. Skikkelig koselig med lys oppå ovnen (når det ikke er fyr i den da!).


Koselig å tenne lys i mørket .....



I dag har vært nok en fantastisk dag her hos oss!!!! Sol fra skyfri himmel, men kaldt! Var ute å knipsa litt i kvellinga.... Må jo bare det når himmelen viser seg i alle regnbuens farger!
Ellers har jeg i dag fått malt terrasse døren ( den er ikke montert enda, så den ligger i oppvarmet garasje..). Og håper på å bli ferdig med den i løpet av uken. Slik at vi kan få den montert inn der den skal! Gleder meg til den kommer på plass!
I kveld har jeg vært inne med fyr i ovnen, og jobbet med papir arbeid! Må gjøres det og!
I morgen begynner den harde hverdag igjen! Opp kvart over 6!!!! Kanskje på tide å ta kveld......
so long
lillemy ^:)






9 kommentarer:

Emmeline sa...

Stakkars pus, jammen bra at du har funnet et så fint alternativ til å ha telysestaker på bordet. Denne staken var jo både fin og smart i så måte:) Må jo bare smile litt, for der hvor de fleste maler hvitt der maler du svart og jeg må jo bare si meg enig med deg i at det var veldig fint!
Ser at dere hadde en koselig nyttårsfeiring med flott dekket bord også, vel overstått og godt nytt år til deg Lillemy:)

Zizzi Molde sa...

Stakkars pus, sier jeg og. Moro å se på bildene dine, mye spennende du viser frem. Når det gjelder månebildene mine, er de nok tatt med stativ ja, og jeg bruker 55-200 linse, noe annet er ikke brukbart. Ja, anbefaler deg å gå til innkjøp av stativ, for slike bilder må jo taes uten blitz, og det er helt umulig uten stativ. Naboen kjørte forbi meg da jeg sto i vegkanten og tok de bildene, det tok ikke lang tid før han ringte og lurte på om jeg hadde "klikka". Kaldt var det og...

Klem fra meg!

Mita`s hjørne sa...

Den vegglysestaken din ble jo utrolig flott da - ja, hva skulle vi gjort uten en sprayflaske i ny og ne...
Flotte bilder hos deg...
Håper pusen holder seg unna lysene i framtiden...

Ha en koselig fredag og helg...

Kreoline sa...

Uff, stakkars pusekatten din, mine katter har alltid holdt seg borte fra lysene, det gjør den vi har nå også. Ha en fin helg.

Linda sa...

Hei!Morro å titte inn hos deg.
Mange flotte lysestaker.Ja de kattene er nå rare og koselige da.
Du bruker ikke bare en lykt på bordet da? pus kan vel ikke brenne seg da.God helg.Hilsen Linda :)

Dans på roser... sa...

Hei Lillemy. Takk for koselige hilsener på min blogg. Det setter jeg pris på! =) Godt nytt år til deg!

annemariesquilt sa...

Har tatt bort de 7 arma lysestakene i vindu. Så jeg må nok gjøre som deg i kveld, tenne mange lys. Hos meg er det ypperlig quiltevær. Koser meg....

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Godt nyttår og takk for hilsen.
Håper det går bra med pus.
Fint å velge andre plasser å ha telys på slik som du har gjordt her. Disse var jo fine.

Merete sa...

stakkar pus...best å få flammene litt opp på veggen då ;o) likte godt lykta di med hjerte på! ha ein god dag :o)