søndag 20. januar 2008

Maratonhelg.....

Denne helgen har bare fløyet avsted.. med maling, skifting av terrassedør, 8 årsdag med feiring to dager til ende.. , osv.....
Men kjekt har det vært iallefall!

Prinsessen som jeg er tante til, hadde bestilt tantes sjokoladekake til barneselskapet! Og tante svikter ikke!! Men tante syntes at en plate kake er kjedelige greier.. og tok da fram sine kreative evner, fikk lånt litt cacas utstyr, og satte igang! Det er vel ikke til å legge skjul på at Hello Kitty er en populær figur for tiden. Så da laget tante den i ising! Og den ble ganske så fin! Helt til tante skulle løsne den fra bakepapiret, og få den over på kaken... da var katastrofen ett faktum!!!!! Hello Kitty delte seg i tusen biter........Stakkar lille prinsessa som stod og såg på det hele... hun trodde at bursdagen var ødelagt.... å nei, å nei..... hva gjør vi nå?????
Men tante visste råd! Fikk redda fjeste til Hello Kitty, og fikk satt det på kaken! Deretter var det frem igjen med isingen, og lage kroppen på nytt, og få lappet Hello Kitty sammen! Katastrofen gikk nå over i gledesrus! Det ble Hello Kitty kake på prinsessa!!!!! Og gjett om den ble populær i barneselskapet da!!!!




Her er det ferdige resultatet, som jeg må si meg ganske så fornøyd med! Hjerte sjokoladekake, med Hello Kitty på!

Ett siste bilde med lys før kaken gikk i gapet på 14 elleville 8 åringer.......
Jeg var med å hjalp min søster med barnebesøket i går, samtidig som min svoger var hos min mann og hjalp han med å få inn den nye terrasse døren vår! Og det ble KJEMPEBRA! Skal vise bilder når vi er helt ferdig! Venter nå på montør av varmepumpe, også skal vi få opp resten av smart panelen, og få malt den! Ting tar litt tid når det er mye som skal fikses samtidig! Så i stuen hos oss er det fortsatt ett eneste kaos! Men det nærmer seg noe nå!!! Trøster meg med det!







I går kjøpte mamma ny dør matte i gangen til meg! Den synes jeg var kjempe søt!
Håper alle har hatt en super flott helg! Kommer innom dere i løpet av kvelden eller i morgen formiddag!
Nå skal det males, og få på plass litt møbler! må løpe!
lillemy




11 kommentarer:

Helene sa...

Den kaka var helt super:0)
Hello Kitty står høyt i kurs hos mitt tantebarn som fyller 4 år i neste måned. Må jo si at dette så veldig vanskelig ut,men er det det, eller fins det noen glupe triks for å lage det så flott...

Hulda sa...

Sjokoladekaka var virkelig fin! Ikke enkelt å få til en så fin figur, og Hello Kitty er jo utrolig populær, jeg har til og med et par sokker med henne på. :)

Emmeline sa...

Å hjelpe og trøste for et prosjekt, takk og lov at det gikk bra tilslutt...og jammen ble kaken UTROLIG flott!!
Superstilig Hello Kitty dekor syns jeg:) Og matten som du har fått var veldig skjønn den også, kjekt med detaljene på plass!!

Grip dagen sa...

Det er nesten så pulsen stiger bare av å lese om helga di!
Du har jammen stått på!

Kaka var veldig søt. Og tenker det var populært med Kitty. Den katta er jo å finne på alle mulige ting nå. Så hvorfor ikke spise den også...? Håper den smakte.

Ha ei fin-fin uke. Snakkes!
Marit

Helene sa...

Tusen takk for forklaringen. Den var helt fin og greit forklart.
Høres ikke helt uoverkommelig ut.
Vet om ei i nærmiljøet mitt som selger Kakas så det er ikke noe problem å få tak i farger, men det var litt greit å vite hvordan dette med iceing gjøres. Ikke så attraktiv å handle inn en haug dersom man ikke vet hva man gir seg ut på :0)
Ha en fortsatt fin kveld

@afjo72 sa...

Hehe, for en skikkelig supertante du er da! Utrolig stilig kake, du er vel hele gatas store helt nå tenker jeg :o)

Og ja, jeg har også Hello Kitty sokker... *rødme*

Ha en strålende dag du da! :o)

Mita`s hjørne sa...

Sjokoladekaken var jo bare helt super... falt nok i smak til små jenter det kan jeg tenke meg... og med Hello Kitty-figuren fikk nok tanta også noen ekstra stjerner...
Kjekt med sånn bytte jeghjelperdeg og duhjelpermeg...
Dørmatten din ble kjempeflott, her har junior valgt ut matta - med engelsk tekst... "Shiit you again"... Tror du jeg har lyst på ny???...jepp...

Ha en koselig kveld...

Merete sa...

Så flott kake!!! Eg har allerede fått bestilling på ei slik til 10-årsdagen til Maren i april..ho er heilfrelst hello kitty an :O)

Berit T sa...

Du er en snill tante!!!
Kjempeflott og helt sikker knallgod. Sjokoladekade er det beste som finnes :o)

elin1976 sa...

Å for en flott kake du har laget. Jeg tør ikke sette igang med slike ting i fare for å skjemme ut slekta. Prøvde å lage ei av kakene til prinsessas dåp...å den husker alle.

Anonym sa...

den sjokoladekaken var kjempefin! :)