søndag 2. mars 2008

Tatt våren inn, og dukkehuset tar form!!!

I går tok jeg inn en bukett med krokus og snøklokker. Det har vært så dårlig vær, at en kan jo ikke være ute å se på de, derfor måtte jeg bare ha inn litt vår i stuen! Krokusen er grei å få fine bilder av.... men...
Snøklokkene derimot... måttejo nesten ligge på gulvet for å få bilder av de! Men ble bra bilder til slutt!


Egentlig en nydelig blomst, som en ikke ser så ofte inni, i og med at de henger nedover..


Så over til prosjekt dukkehus: I helgen har snekkerene mine gjort alvor av byggeprosjektet! Og komt godt i gang med byggingen av dukkehuset mitt! På det første bildet ser dere to etasjer og loftet med tak på.



Og på neste bilde er taket åpent. Så det blir på to etasjer pluss loft. jeg får tilsammen ni rom i huset. litt av taket mangler enda, og så må det sages ut til vinduer og lages front på det. Jeg gleder meg stort til jeg kan ta det med meg hjem for å begynne å innrede!
Her var iallefall en smakebit sålangt. Oppdateringer kommer etterhvert som det skjer noe nytt!






Håper alle har hatt en strålende flott helg!
so long
lillemy


8 kommentarer:

Berit T sa...

Gåan dette blir spennende!!!
Det såg flot ut, det går an å bli fristet av dette her.... men foreløbig er det ikke nok tid, men det skal få modnes...

Så vårlig med de blomstene, vi trenger virkelig noen fargeklatter inn nå. Her har det regnet så utrolig i det siste at en kan nesten ikke vente at noe kan overleve i så mye vann.

Ha en fin uke, så ser jeg innom igjen.

Kreoline sa...

Dette blir et nydelig dukkehus, jeg skal garantert følge med i utviklingen av bygging og innredning, blir spennende.

Mita`s hjørne sa...

Oi, Oi... det huset ditt blir jo helt kanon... kjempefint....
Dette blir morro... Gleder meg til å se hvordan du innreder huset ditt...
Har funnet en butikk i sverige som sender til norge nå - de har ikke så ille priser heller.. de har ikke direkte netthandel til norge så en må sende bestillingen på mail - så sender de mail tilbake om betaling o.l...

http://www.samlarting.se

Har ikke laget front enda på huset mitt - men det kommer det også... men jeg har lyst på flere hus...he,he...

Har du sett at det skal være en messe på Sola til høsten, jeg har så lyst til å dra dit å se...
Gubben reiste til Bergen i dag - fant ut at den butikken som selger miniatyrer ikke er så langt unna hotellet de skal være på - men det er vel heller tvilsomt om han får tid til å ta turen innom der... jeg mener nå bestemt at han kan prioritere den butikken jeg da...
he,he...

Nydelige blomster du har plukket inn... her ligger snøen langflat utover marka...usj... jeg er så lei av denne snøen - så i dag skal jeg male kjøkken... i en rosafarge... er i grunnen litt lei av lyse farger nå... har gått fra hvitt i alle rom til noe med mere farger de siste årene...

Ha en fin dag, håper du får huset ditt hjem snart...

Elzie sa...

Åh vad trevligt!! Ännu ett dockhem att följa utvecklingen på. Ska verkligen bli skoj att se hur du inreder ditt.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Elisabeth sa...

Åee..så spennende. Det dukkehuset ser ut til å bli kjempelekkert. Jeg gleder meg til å følge med videre, man blir nesten 5 år igjen bare av forventning. Også registrerer jo en blomsterelsker som meg at våren er kommet i hus hos deg. Er det ikke herlig ?

Håper du har en strålende vårdag :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack tack!! för rara ord!!

härlig vårbukett!!

här byggs det skåp minsann..ska bli kul att följa!!

En solig, vårig hälsning !!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥
~~~`*'*´~~~

Zizzi Molde sa...

Dette er spennende. Om ikke til prinsessen, så hadde det jo vært gøy å ha til meg selv... Tror hun hadde ramponert det ganske så kjapt!
Fine bilder, hvilken linse har du brukt?
Ha en fin uke!

MITT FARGERIKE sa...

Foto-trim bør det vel kallast det du gjorde for å få festa snøklokkene på minne kortet. All trim er god trim :-D