tirsdag 25. mars 2008

Snø.. 90 års dag og oppdatering i dukkehuset!

Snøen har gjort sitt inntog hos oss igjen i påsken.... Det har snødd og snødd.... noe som er en fordel nå som det begynner å våres, er at det smelter ganske fort på degene når solen titter frem! Som dere ser på første bilde ligger vårlyngen i all sin prakt under snøen...
Noen mini påskeliljer har og komt seg opp innimellom snøen og vårlyngen....


Og ungene de synes seøvfølgelig at det er kjempegøy med snø! Her lager de engler i snøen til ære for fotografen!


I går var jeg i 90 års dag til min bestemor! Det var over 60 gjester til middag, og kaffe. En koselig dag, og med en jubilant i kjempe form! Her er kortet som jeg laget til henne :)



Så litt oppdatering i miniatyrhuset mitt: Jeg har malt alle taken hvite, fått lagt gulv og satt opp tapet på to av rommene. Har lagt gulv på flere rom, men kom rett og slett ikke lenger i påsken. Var så mye som skjedde!



Her er ett soverom. Jeg har laget sengen av ispinner og rørepinner. Sydd madrass, laken og dyne. køllepute og 3 andre puter. ( her kommer nok mer møbler etterhvert.. dette er bare begynnelsen!)






Barnerommet er og ferdig tapisert, og lagt gulv. Den små benken står i hjørnet. Seng og div er under produksjon.... så følg med!
Det var alt for i dag!
so long
lillemy :)






8 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

FANTASTISK... huset ditt er jo bare så nydelig... og tapeten i soverommen kanllfin...
Dette er jo et langtidsprosjekt, som er morro å holde på med... jeg har tenkt (tror jeg) å lage det meste av møblene selv... skal kjøpe dukker til sommeren (må benytte anlendningen når vi er sørafor, junior skla delta i noen sykkelritt - å da blir det Oslotur, må "plage" ei av mine svigerdøtre til å kjøre i Oslo da...he,he... for det gjør ikke jeg...)blir nok kjøpt masse annet også...
Lagde foresten lister av papp - klipte strimler og limte på hverandre, og malte, fant ut at slikke tynne/smale bilde-lister ble for dyrt i lengden...

Blir jo morro å følge med her, ser jo ut som flere også hiver seg på miniatyr husbygging... jeg drømmer om hus 2 allerede...

Ha en koselig dag og uke...

Flott kort du har laget foresten, koselig at hun er i så god form...

Merete sa...

Så flott dukkehuset ditt blir!! sennande å følge med vidare på innredning m.m..
Fin onsdag til deg :o)

mali-mo sa...

Så flott dukkehus du holder på med! Dette skal det bli spennende å følge videre!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Er bare innom for å ønske deg ei riktig god helg...

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Flotte bilder ..
God helg til deg

Berit T sa...

Så flott det er blitt. I full gang med tatetsering og gulvlegging, dere er interiørkonsulenter av første slag dere som holder på med dette. Spennende å se framgangen hos deg og Mita.
Skal ikke se bort fra at jeg også hiver meg på dette til høsten, før det er det ikke tid.

Lykke til videre med innredningen.

Du det var et flott kort du hadde laget til din bestemor.
Ha en fin helg.

♥ H@rmoni ♥ sa...

Masse snø dere har!
Så gøy å lage et eget dukkehus med søte små detaljer!
Kjempefint. Du har en del å pusle med du i dette flotte huset.
God helg!:O)

annemariesquilt sa...

Så utrolig spennede dukkehus du lager, er veldig imponert! Det lille soverommet var nyderlig. Kommer innom får å se fortsettelsen..